onsdag 28 december 2011

Mat och träning

Jag vill gå ner i vikt.
Men faan gör någonting åt det då istället för att tänka det 7000 gånger om dagen.

Så. Nu ska jag skärpa mig vad gäller mat och träning. Men nästan speciellt maten. Har slarvat väldigt mycket på sista tiden. Hade tänkt att köra med nutrilett lite innan jul och även den här veckan innan nyår, "för tänk om jag kan gå ner 3 kg tills nyår"..
Men eftersom jag är så trött på nutrilett och för att det verkligen inte är gott, så har det resulterat i att jag iprincip inte har ätit någonting istället. Som idag. Ingenting. Så nu sitter jag här med världens huvudvärk, har absolut ingen energi och kan inte träna pga det.
Måste börja laga riktig mat. Typ kycklinggrytor och lax..gott och nyttigt.
Måste även räkna kalorierna som jag får i mig varje dag, många som säger att det inte är bra och visst- man blir lite besatt men jag vet att det funkar om man är noga.
Och bättre det än att gå på någon diet..

Så kommer nog skriva en del om det här för min egen skull, och för att behålla motivationen.
Måste åka och handla ikväll för inte lätt och få i sig nåt att äta när vi inte har något hemma..förutom nutrilett och det får jag inte i mig just nu.
Hoppas att det kommer lösa sig..

Motivation. Ca 3 år sedan.


2 kommentarer:

  1. Känner precis som du!! Vi får börja peppa varandra ;) Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Vet inte :P Bilden är inte från idag utan va ett tag sen :P

    SvaraRadera